onsdag 12. mai 2010

Wiki

Eg har skrive ein wiki-artikkel om Creative commons. Eg tok utgangspunkt i
Creative Commons sine norske nettsider, og skreiv korte forklaringar til dei
ulike symbola. Bileta fann eg via Wikimedia.

Eg likte godt å arbeide med wiki, sjølv om formateringa innimellom blei litt
tungvindt. Eg varierte mellom å bruke dei enkle formateringsverktya i wikien,
og å skrive inn kodane sjølv. Eg sakna moglegheita til å ”embedde” videoar i
artikkelen, noko som er den store styrken til bloggen. Likevel kan ein lenkje til
videoar, og gjere det klart med tekst og/eller bilete at det er ein video som er
verdt å sjå.

Den store styrken til wikien er, etter mi meining, at ein kan lage nye sider for
ord ein ønskjer å forklare, ein kan lenkje til sider nokon andre har oppretta, og
ein kan lenkje til eksterne nettsider. Slik kan ein wiki fungere som ein god
læringsressurs.

Kommentarane eg fekk på artikkelen var positive, og når eg fekk fullført
artikkelen i høve til oppgåveteksten, synes eg at det vart bra.

I skulen kan wiki brukast på mange måtar trur eg, og på ungdomstrinnet og
vidaregåande bør det ikkje vere nokon praktiske problem knytt til det. Eg har
lyst til å prøve ut verktyet på 10.trinn neste skuleår, men har enno ikkje
bestemt meg for kva fag eg vil gjere det i. Truleg landar eg på samfunnsfag,
sidan det er hovudfagfeltet mitt, og eit fag med mange ord og omgrep som må
forklarast. At ein har muligheit til å skrive korte eller lange tekstar, og at
tekstane likevel er nyttige, gjer større mulegheiter for differensiering. Eg veit at
eg enno har ein veg å gå for at bruken av wiki med elevane mine skal gå
knirkefritt, så det krever ein del førebuingar. Etter eit halvt år med blogging såg
eg meg lei på å bruke ein time på å hjelpe elevane med å få nytt passord – kvar
einaste gong… Det vart lite produktiv tid. No sit eg att med 10 elevar som skriv
på bloggen med ujamne mellomrom, medan dei andre leverer på it’s learning.
Med wiki kan eg sjølv ha meir kontroll og styre elevane saman i den retninga eg
vil dei skal gå, og eg kan ha full oversikt over at alle får gjort det dei skal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar